El passat cap de setmana es va celebrar a la localitat mallorquina de Felanitx la 6a Trobada de Casals i Ateneus dels Països Catalans, a la que van assistir dues representants del Casal Independentista de Sants “Jaume Compte”.
El divendres 13 a la tarda, diferents delegacions de Casals i Ateneus del Principat, es van trobar a l’aeroport del Prat, des d’on sortia el vol organitzat per la Xarxa, per viatjar cap a l’illa.
En arribar a Felanitx, les responsables de la Gestora de la Xarxa esperaven a la Plaça Pax per fer les inscripcions, mentre es feia una mostra de balls i glossada, al mig d’una fira d’entitats que donava la benvinguda a les companyes desplaçades per la Trobada.
Després del sopar, l’Ateneu de Felanitx, organitzador de la Trobada d’aquest any 2016, obria les seves portes per fer un beure en bon ambient, i per ensenyar aquest espai que es va inaugurar fa un parell d’anys.
El dissabte al matí, amb més de 80 persones a la sala, començaven puntuals les xerrades; una primera plenària organitzativa, on es van aprovar els debats organitzatius i polítics que es farien, i es va fer repàs de la feina feta per la Gestora durant l’últim any.
Per afavorir els debats, les assistents es van dividir en 8 grups més petits, on es van debatre des de la necessitat d’alliberar una persona per fer tasques tècniques de la Trobada, finançament dels Casals i Ateneus, una Xarxa de serveis interns pels espais amb recursos humans i materials, una major coordinació dels espais o la necessitat de teixir xarxes “territorials” per comarques, que ajudi a la gestió del dia a dia.
Després de dues hores de debat, es tornaren a trobar a la sala plenària, per posar en comú les aportacions fetes per cada taula. En aquesta mateixa taula, el Casal Boira Baixa de Manlleu sortia com a organitzador de la Trobada de l’any que ve. També va haver relleu de càrrecs a la Gestora, entre d’altres amb la nova participació d’aquesta del Casal Popular d’Esplugues.
Cap a les 2 del migdia, les companyes de Felanitx tenien preparat el dinar al pati de l’IES de Felanitx, lloc d’acollida de totes les jornades de debat, així com d’espai per dormir i els àpats.
Cap a dos quarts de 5 de la tarda, de nou es posava en marxa la Trobada; en aquest punt, 5 debats es farien a diferents espais:
-Economia Social, els Casals i Ateneus espais per generar una nova economia
-Protocols d’autodefensa feminista dins del Moviment, i procés de creació d’aquests.
-La gestió comunitària, nous models d’espais
-Encarant la construcció nacional. Ritmes i models d’organització per territoris.
-Municipalisme i Moviment, es retro alimenten o es buiden.
Després de dues hores de debat, les diferents taules es van trobar a la plenària, per posar en comú els debats i les conclusions excloses d’aquestes.
Cap a dos quarts de 8 de la tarda, es donava per acabada la jornada de debat, i es convidava a les assistents a la participació al concert organitzat per l’Ateneu de Felanitx.
Amb la celebració d’aquest concert, es donava per conclosa la 6a Trobada de Casals i Ateneus dels Països Catalans.
——————————————————————————————————-
Us recordem que aquesta i totes les noticies publicades a SantViu.Cat les podeu rebre directament al vostre mòbil si us subscriviu al nostre compte de Telegram, les podeu compartir a facebook i seguir-nos al compte de tuiter.
Pingback: Som Casals i Ateneus… Som Països Catalans – Sants Viu
Pingback: Arriba al barri la 8a trobada de Casals i Ateneus dels Països Catalans – Sants Viu