Cap retallada a Visual i Plàstica!


peu_correu

El col·lectiu de docents  en defensa de l’Educació Artística ens fa arribar una iniciativa interessant que volem compartir amb vosaltres.

En el context actual de privatització, mercantilització i abandonament de l’Educació Pública el col·lectiu de docents de l’Educació Artística volem posar de manifest el menyspreu que estem patint per part de les diverses administracions, com ara la redució d’hores de d’Educació Visual i Plàstica a 4t d’ESO o el tancament de Cicles Formatius d’Escoles d’Art i Superiors de Disseny.

        Coincidint amb la Setmana Internacional de l’Educació Artística promoguda per l’UNESCO (del 23 al 29 de maig), us fem arribar el material de la campanya: Cap retallada a Visual i Plàstica. El nostre objectiu és denunciar les conseqüències de suprimir les pràctiques artístiques i culturals del centres educatius: reducció del desenvolupament intel·lectual, emocional i social de l’alumnat, i deriva cap a una societat sense professionals de les Arts, la Comunicació Visual i el Disseny.

        Us animem a participar a la campanya! Escolliu una obra d’Art, convertiu-la a escala de grisos, retalleu 1/3 (com l’hora que ens volen treure a 4t) i envieu-la amb l’assumpte “Cartell campanya cap retallada” al correu: defensemdibuix@gmail.com.

Podeu seguir la campanya a

www.facebook.com/defensemdibuix i  @defensem_dibuix a tuiter

Manifest de la campanya

ELS DOCENTS EN DEFENSA DE L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA MANIFESTEM:

La darrera agressió a l’Educació Visual i Plàstica ha estat la proposta que el Departament d’Ensenyament ha fet als centres educatius de Catalunya: Treure una hora de l’optativa de 4t d’ESO que passarà de tres hores lectives a tenir-ne dues. Amb l’aplicació de les lleis educatives espanyola (LOMCE) i catalana (LEC) es consolida un model educatiu que jerarquitza les assignatures dificultant la formació integral de l’individu i menystenint, sempre, els Ensenyaments Artístics.


L’Educació Visual i Plàstica és imprescindible per al desenvolupament intel·lectual, emocional i social de l’alumnat, aporta creativitat, imaginació, sensibilitat, empatia, autoestima, expressió i cohesió. En la societat del segle XXI, de la informació i la comunicació, l’Educació Visual i Plàstica dóna recursos per entendre i desxifrar els codis i mecanismes de persuasió que utilitzen els mitjans de comunicació i dóna eines per reflexionar sobre els missatges visuals que ens envolten.


Un projecte educatiu de qualitat hauria de reconèixer la multiplicitat de les intel·ligències dels seus alumnes: Les Arts són un vehicle perfecte d’aprenentatge. Però també hauria garantir l’atenció als alumnes que gaudeixen d’una sensibilitat especial vers les Arts. Recordem que, un cop finalitzats els estudis obligatoris, hi ha molts itineraris acadèmics dedicats als ensenyaments artístics. La societat també necessita dels professionals de la imatge, la música, l’escultura, la dansa, el disseny…


Amb la intenció de fer visible la situació que patim, els docents de Dibuix ens organitzem per reivindicar els nostres drets com a treballadors i treballadores de l’Ensenyament i per intentar millorar un sistema educatiu que, ara per ara, jerarquitza els coneixements, fragmenta les àrees i avalua els resultats a base de proves diagnòstiques.

Els docents de Dibuix exigim:
1. Continuïtat horària de la matèria al llarg del cicle d’ESO i l’obligatorietat d’oferir 3 hores de l’optativa d’Educació Visual i Plàstica a 4t d’ESO.
2. El restabliment de la competència comunicativa i audiovisual al nostre àmbit.
3. Iguals condicions laborals que la resta de docents als nostres centres: desdoblaments, reforços…
4. Impartir la matèria d’Història de l’Art a Batxillerat (els docents de Dibuix llicenciats en BBAA la tenim reconeguda).
5. L’exclusivitat de la matèria de Dibuix Tècnic a Batxillerat i la seva protecció horària independentment del nombre d’alumnes que la demanin.
6. Millora i actualització dels equipaments de les Aules de Dibuix als centres.
7. Aturar el tancament de cicles formatius d’Escoles d’Art i Superior de Disseny.
8. Respecte administratiu cap a l’àmbit artístic.

cartell_baixa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *