[Comunicat] Volem barris i espais on totes les dones ens hi sentim segures

El passat 4 de juny, una antiga veïna del barri feia públic un comunicat en el qual explicava el maltractament físic i psicològic patit durant llarg temps per part del que llavors era el seu company. En aquest comunicat fa palès que no eren poques les persones que coneixien el cas, ja fos perquè ella ho explicava a les xerrades i tallers en les que participava o perquè ho havia parlat amb persones concretes del barri.

Davant la publicitat del comunicat, les organitzacions de l’esquerra independentista del barri citades en el comunicat ha obert una comissió de treball on abordar l’agressió patida per la Mireia. Fruit d’aquest treball conjunt, fan públic avui un comunicat conjunt on assumeixen la seva culpa, i la demora alhora d’abordar el cas. En el mateix comunicat anuncien que l’agressor ha estat vetat als espais on treballa l’esquerra independentista així com en aquelles activitats que organitzin. El mateix comunicat emplaça a la resta d’espais del barri que es defineixin com a feministes i anti capitalistes a prendre part, i fer pública la seva posició.

El comunicat acaba amb una reflexió per seguir treballant per eradicar la violència masclista i la necessitat de formació i debat intern per evitar que fets com aquests es repeteixin.

Us reproduïm el comunicat de manera integra:

Arran del comunicat que es va fer públic fa un mes denunciant violència masclista per part d’una persona que va formar part del Casal
Independentista de Sants, les organitzacions de l’Esquerra Independentista del barri (Arran, Casal Jaume Compte, Candidatura d’Unitat Popular i Endavant OSAN) hem decidit vetar al Gerard Sesplugues dels nostres espais i activitats que organitzem.

Ho fem amb la voluntat de fer-ho extensible a la resta d’espais i activitats on participem, per tant emplacem igualment a totes les entitats del barri a que prenguin partit i és posicionin públicament. Creiem que és intolerable que una mesura com aquesta arribi tant tard, i demanem disculpes a la Mireia per la part que ens pertoca, per no haver-ho gestionat com a Esquerra Independentista i pels silencis rebuts durant tots aquests anys. Entenem però, que encara que tard, és important fer pública aquesta decisió per tal de contribuir a la visibilització de la violència que pateixen les dones encara als espais anticapitalistes i que es defineixen com a feministes.

Volem barris i espais on, tant la Mireia com qualsevol dona, s’hi puguin sentir segures i, en cas que pateixin una agressió, sentin el suport per part de la gent i organitzacions que en formem part.

Per la nostra banda estem treballant i ho continuarem fent mentre faci falta, per tal que situacions així no es repeteixin, i estem encetant un procés intern de reflexió i formació col·lectiva.

Si en toquen a una, responem totes juntes!

Sants, 17 de juliol de 2019

——————————————————————————————————-

Us recordem que aquesta i totes les noticies publicades a SantViu.Cat les podeu rebre directament al vostre mòbil si us subscriviu al nostre compte de Telegram, les podeu compartir a facebook i seguir-nos al compte de tuiter.